Retail

Retail

Gi forecastingen bedre forutsetninger

Smid kaffegrumset ud og lad "maskinen" spå om fremtiden

Det har været forbeholdt spåkoner med farverige gevandter, kort og krystalkugler at udtale sig om fremtiden. Men ude i virksomhederne prøver vi jo alligevel, og ofte er værktøjet et Excel-ark, hvor man forsøger at fremskrive en udvikling efter, hvor godt – eller måske knap så godt! – det f.eks. gik sidste år på nogenlunde samme tid.

Mælkemanden er tilbage – nu digitalt

Med hjælp fra Columbus vil Hjem-Is sende salgsdata fra Hjem-Is-bilerne, helt ned på gadeniveau, direkte ind i AX, og bruge dem til at optimere salg og markedsføring af produkterne.

Flügger og Brødrene Dahl: Sådan arbejder vi med 'kunden i centrum 2.0'

Flügger Farver og Brødrene Dahl udbygger sine kundekanaler digitalt, så kunderne fremover får en mere flydende og effektiv købsoplevelse. Det handler om at udnytte eksisterende data i virksomheden og indsamle oplysninger fra kunderne, der målretter nyhedsbreve og salgsfremstød bedre.

Webhandlen vokser eksplosivt i disse år - og det kræver gode data at håndtere

Sådan fordobler du omsætningen på din online-shop

Din virksomhed kan fordoble omsætningen på nethandel med en god omni-channel-strategi, viser flere undersøgelser. Men det handler om at følge kunden helt til dørs - og det kræver gode data.

Top Toy med Mobilt POS system i BR butikkerne

TOP-TOY leger sig ind i en fremtid med gladere kunder og mere salg

TOP-TOY tester i øjeblikket nye cross- og omnichannel-løsninger, og mobile kioskløsninger baseret på tablets ventes rullet ud i store dele af kæden allerede i år.

Brødrene Dahl, der er del af Saint-Gobain Distribution Denmark A/S baseret i Brøndby, er netop løbet med E-handelsprisen Guld og E-handelsprisen for bedste omnichannel-virksomhed ved prisoverrækkelse i Falconer Salen på Frederiksberg.

E-handelsprisvindere: Helhedssyn giver omnichannel-pris

VVS-grossisten Brødrene Dahl tog E-handelsprisen 2014 med storm, da de blev kåret som bedste omnichannel-virksomhed og tog den generelle pris E-handelsprisen Guld.

Komplet Retail multi-channel løsning i AX 2012

Komplet Retail multi-channel løsning i AX 2012

Med AX 2012 R2 opnår retailere fuld gennemsigtighed og kan håndtere enhver salgskanal fra én enkelt løsning. Kunderne får dermed en komplet og ensartet shoppingoplevelse på tværs af kanaler.

Efter succes med onlinesalg var Dencon Center ved at drukne i administration og logistik. Et innovationstjek fik deres onlinesalg på rette spor

Innovationstjek kickstartede fordobling af onlineomsætning

Efter succes med onlinesalg var Dencon Center ved at drukne i administration og logistik. Et innovationstjek fik deres onlinesalg på rette spor

Omni-channel retail er over alt udråbt til at være fremtiden. P360.dk samler her op på de vigtigste tip til at få succes

De tre største logistiske udfordringer ved omni-channel retail

Omni-channel retail er over alt udråbt til at være fremtiden. P360.dk samler her op på de vigtigste tip til at få succes.