Vil du øge produktiviteten blandt dine medarbejdere?

Vil du øge produktiviteten blandt dine medarbejdere?

Hvor ofte har du stået ved en butiksdisk eller en skranke i en lufthavn, eller brugt dyrebar tid mens du ventede på din læge, sygeplejerske eller advokat – mens folk slog information op i forskellige systemer? Har du oplevet at blive sendt rundt i en virksomheds telefonsystem i håb om at finde en, som kan hjælpe dig og se din historik? Som kunder og klienter ved de fleste af os hvor frustrerende det kan være når en virksomheds systemer ikke er integrerede og medarbejderne derfor har svært ved at hjælpe dig.

P360.dk by Columbus

Columbus
Redaktionen
; 13.09.17    : 22:37

Manglende integrationer kan sætte dig tilbage

For forretningspartnerer og leverandører kan dårlig integration af systemer betyde forskellen mellem et godt, produktivt samarbejde baseret på fælles mål og et utilfredsstillende samarbejde, hvor du skal vente på information – eller får mangelfulde eller forældede oplysninger. Samarbejde med den slags leverandører eller handelspartnerer kan hurtigt blive dyre og ineffektive. Normale forretningsopgaver kan på samme måde blive forsinkede og uproduktive når medarbejdere skal indtaste eller slå information op i flere forskellige systemer. Det er let at glemme noget, eller at lave fejl, når du skal overkomme systemmæssige forhindringer, blot for at udføre dit arbejde. Og når det har indflydelse på kunder og økonomi, kan fejl blive dyre. På topledelsesniveau betyder dårlig integration ofte, at beslutninger bliver taget uden at tage alle relevante fakta i betragtning.

Læs mere om fordelene ved velintegrerede systemer i vores gratis ebog

Forstå, hvad de rette systemintegrationer kan hjælpe dig med at opnå

Virksomheder ignorerer måske til tider forretningspotentialet i systemintegration, fordi de ikke tænke over, hvad det kan hjælpe dem med at opnå. Integration bliver set som en teknisk opgave, der hører til i IT. Det kan dog have vidtrækkende konsekvenser. Her giver vi dig et par eksempler på de fordele du kan opnå, hvis dine systemer er velintegrerede på tværs af virksomheden:

  • Du kan højne kundeoplevelsen og forbedre serviceniveauet, inklusiv adgang til self-service konto, produkter og ordredata fra kunder.
  • Du kan gøre dine medarbejdere i stand at forstå virksomhedens processer, og deres del i dem. Det kan hjælpe dem med at blive mere ansvarlige og produktive.
  • Ved at forbinde ERP og PLM-systemer kan du skabe bedre samarbejder mellem ingeniører og produktionshold og reducere tiden mellem udvikling af et nyt produkt, produktfeature eller -version, til det bliver sat i produktion.
  • Feedback og resultater fra produktion og indkøb kan gøres direkte tilgængelige for produktingeniørerne, som så kan forbedre deres design.
  • Resultater af marketingkampagner i CRM kan afspejles direkte i de finansielle forecast og indkøbsprocesser håndteret i ERP.
  • Hvis du genererer data fra Internet of Things for at forbedre din kontrol over kvaliteten på varer og lager- eller produktionsmiljøer, eller for at forbedre drift, er integration af datakilden med analyse- og rapporteringssystemer essentielt, ellers vil værdien af informationen være meget begrænset.

Systemintegration er ikke ligeså spektakulært som virtual eller augmented reality, 3D-printere eller andre former for innovativ teknologi, men det kan hjælpe dig med at skabe bemærkelsesværdige resultater, blandt andet mere produktive medarbejdere, hurtigere processer og mere tilfredse kunder.

Vil du vide mere? Hent vores gratis ebog “A strategic view of systems integration” eller kontakt os direkte for rådgivning og inspiration til, hvordan du bedst integrerer dine systemer.

Seneste artikler

Hvor ofte har du stået ved en butiksdisk eller en skranke i en lufthavn, eller brugt dyrebar tid mens du ventede på din læge, sygeplejerske eller advokat – mens folk slog information op i forskellige...

Gi forecastingen bedre forutsetninger

Det har været forbeholdt spåkoner med farverige gevandter, kort og krystalkugler at udtale sig om fremtiden. Men ude i virksomhederne prøver vi jo alligevel, og ofte er værktøjet et Excel-ark, hvor...

I virksomheder har de fleste medarbejdere et klart overblik over deres egne arbejdsopgaver, og adgang til de systemer og informationer, de har brug for, for at kunne udføre dem.